Polo Sedan, rivalul emancipat al lui Logan
Volkswagen Polo Sedan, sau Vento cum se va numi pe anumite pieţe, dar se pare că nu pe cele europene, este prezentat oficial de către Volkswagen Rusia.
Designul maşinii corespunde în mare parte cu cel al hatchbackului , şi dacă acoperiţi cu o palmă partea din spate a maşinii, foarte puţine detalii trădează faptul că acest model nu este cel în două volume. Cei foarte atenţi la detalii vor observa însă faptul că grila are două lamele cromate, iar spoilerul are un desen uşor diferit, cu proiectoare rotunde şi o priză de aer tot cu lamele, în locul celei de tip fagure.
Spatele nu este vreun exerciţiu sofisticat, ci pare o interpretare ceva mai modernă a posteriorului lui Bora în care s-au integrat stopuri cu motivele lui Polo. Dar, per total, acest model este caracterizat stilistic de ceea ce mulţi clienţi VW apreciază şi doresc, echilibrul. Pentru că, pus lângă alte automobile echivalente precum Renault Symbol, Fiat Linea sau Dacia Logan, acest model este o apariţie mult mai matură şi chiar mai elegantă.
Ca şi dimensiuni acest model este însă mult mai evoluat decât automobilul din care este derivat. Conform ruşilor de la zr.ru, cei care au publicat detaliile în premieră, Sedan-ul va avea un apatament de 2,55, metri în creştere cu 8 cm faţă de Polo. Surpriză sau nu, lungimea totală a lui Polo Sedan este de 4,38 metri, adică este mai lung decât un Logan cu aproape 9 centimetri. Deci este un sedan care s ciocăne la poarta clasei compacte, depăşind sedanurile tipice de segment B.
Caracterul pragmatic este însă destul de evident la interior, acolo unde plasticele nu mai par aşa minuţios finisate şi materialele textile nu arată foarte calitativ. Este doar o primă impresie formată din imaginile prezentate - care surprind sigur o versiune superioară de echipare - deci, până nu le putem testa cu simţul tactil, este prematur să dăm verdicte. Dar, desigur, acest model trebuie să facă acest compromis, veţi vedea mai jos de ce.
Un detaliu foarte util de ştiut pentru cei care preferă berlină este volumul portbagajului şi nici aici nu stă rău Polo Sedan, având o capacitate de 460 litri. Deşi nu se apropie de cel al unui Logan (iarăşi facem această comparaţie pentru că se vor concura într-o anume măsură în Rusia şi Europa de Est), este arhisuficient.
Un alt corespondent cu automobilul nostru naţional este motorizarea. Polo Sedan se pare că va fi lansat în Rusia cu un singur motor 1.6 de 105 CP, adică exact ca şi vârful de gamă al berlinei româneşti - care, în Rusia, este vândută ca Renault Logan. Motorul lui Polo Sedan este însă ceva mai bogat în cuplu, oferind 153 Nm la 3.800 rpm. Două transmisii vor fi disponibile, una manuală cu 5 viteze şi una automată cu 6 rapoarte.
Deşi este o informaţie foarte puţin semnificativă pentru cei care îşi cumpără un astfel de model pe hârtie, satisfacem toate curiozităţile şi spunem că Polo Sedan atinge 100 km/h în 10,5 secunde şi o viteză maximă de 190 km/h. Deci Loganul stă mai bine la demaraj, raportându-ne la datele de uzină, dar are o viteză maximă mai mică. În schimb, la consumul mediu declarat, Polo Sedan se laudă cu 6,5 litri la 100 km parcurşi în timp ce Loganul are o medie de 7 litri.
Cel mai important este însă preţul şi nici aici VW Polo Sedan nu iese în dezavantaj. Nu ştim încă ce dotări include nivelul de bază Trendline, dar vine cu un preţ de pornire de 399.000 ruble în jur de 10.486 euro, în timp ce un Logan 1.6 16V echiparea Expression costă 387.000 ruble, adică 10.164 euro. Preţul este extrem de apropiat în versiunile de intrare, dar echilibrul se rupe pe măsură ce dotările se înmulţesc:
- 1.6i Comfortline 468.000 ruble (12.287 €)
- 1.6i Aut. Comfortline 512.300 ruble (13.450 €)
- 1.6i Highline 534.400 ruble (14.030 €)
- 1.6i Aut. Highline 578.700 ruble (15.195 €)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu